امروز پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 http://feduld.cloob24.com
0

اگر چه الگوهای رشد کودکان در میان افراد و درون افراد متنوع می باشد، تأخیر رشدی یا تأخیر معنی دار در رشد می تواند نشانه ای از ناتوانی های ویژه در یادگیری باشد. رفتارهایی که عنوان می شود باید یک مدت طولانی حضور داشته باشند تا به عنوان نشانه های نگران کننده در نظر گرفته شوند.

زبان:

رشد کند در بیان کلمات و جملات، مشکلات در تلفظ، مشکلات در یادگیری کلمات جدید، مشکلات در پیدا کردن جهت های ساده، مشکلات در درک سوالات، مشکلات در بیان خواسته ها و تمایلات، مشکلات در بیان روان کلمات، فقدان علاقه به داستان گویی.

مهارت های حرکتی:

دست و پا چلفتی بودن، تعادل ضعیف، مشکلات در دستکاری کردن اشیاء کوچک، تأخیر در دویدن، پریدن یا بالا رفتن، مشکل در یادگیری گره زدن بند کفش، بستن دگمه های پیراهن و سایر فعالیت های خودیاری، اجتناب از نقاشی یا نوشتن.

شناخت:

مشکل در به یاد سپاری حروف الفبا یا روزهای هفته، حافظه ضعیف برای چیزهایی که باید به طور معمول هر روز انجام دهد، مشکلات در یافتن علت و معلول، مشکلات در توالی و شمردن اعداد، مشکلات در مفاهیم پایه از قبیل اندازه، اشکال و رنگ ها.

توجه:

حواس پرتی بالا، رفتارهای تکانشی، بی قراری غیر معمول (فعالیت بیش از اندازه)، مشکلات در تمرکز روی یک تکلیف، مشکلات در تغییر فعالیت ها، تکرار مداوم یک ایده و ناتوانی در تغییر ایده (درجا ماندگی).

رفتار اجتماعی:

مشکل در ارتباط با دیگران، تمایل به بازی کردن به تنهایی،تغییر خلقی ناگهانی، به آسانی ناکام شدن، اداره کردن کودک مشکل است و رفتارهای تکانشی از خود نشان می دهد.

چرا مهم است که ناتوانی های ویژه در یادگیری را تشخیص دهیم؟

پیشرفت تحصیلی کودک تاثیر بسزایی بر اعتماد به نفس و تصویر مثبت ذهنی او از خود دارد، به همین دلیل شکست نسبی یا مطلق تحصیلی در مدرسه یک عامل مهم برای ابتلا به اختلالات روانپزشکی می‌باشد. مدارک مهمی وجود دارد که در دوره نوجوانی ارتباط مهمی بین اختلال سلوک و اختلال یادگیری وجود دارد. درصد بسیاری از نوجوانانی که رفتارهای ضد اجتماعی دارند به طور هم زمان تشخیص یک اختلال یادگیری را نیز دارند که عامل خطرناک و مهمی

برای گرایش به سوء مصرف مواد مخدر است. همچنین موارد دیگری که در کودکان با اختلال یادگیری دیده می‌شود شامل اختلال بیش فعالی، کم توجهی، اختلالات رفتاری مختلف و افسردگی و اضطراب می‌باشد. معمولا این کودکان اسیر یک چرخه هیجانی منفی می‌شوند، به این صورت که ناتوانی تحصیلی منجر به احساس شکست و ناکامی، اعتماد به نفس ضعیف، اضطراب، افسردگی و نقص در کفایت اجتماعی می‌گردد.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه